Primii pasi in Lumea Dronelor | Partea 1

Siguranta inainte de toate | Partea 1 Leave a comment

Siguranta inainte de toate | Partea 1

Siguranta inainte de toate! Experimentarea caderii unui drone, mai ales daca dispozitivul ne apartine, poate fi destul de incomoda; fie ca este  o drona scumpa sau una ieftina, nimeni nu vrea sa-si vada drona prabusindu-se si apoi in bucati. De-a lungul anilor, siguranta dronelor in aer a evoluat foarte mult, cu senzori si programe mai bune, dar poate intotdeauna aparea o surpriza neasteptata. In prima parte a noii noastre serii de articole, am adunat cele mai importante informatii de siguranta care trebuie tinute minte pentru a evita cele mai multe probleme neasteptate.

Elicile

Verificati elicile inainte de fiecare zbor. Elicea este una dintre cele mai ieftine parti ale dronei, dar este si cea mai importanta.

Zborul intre 4 pereti

Daca intentionati sa zburati intre patru pereti, ar fi indicat sa o faceti intr-o incapere cu mult spatiu liber, mai ales daca aveti o drona care nu are senzori de obstacole, desigur daca nu avti ca scop distrugerea dronei. Cu toate acestea, este o mare provocare sa zburati complet manual intr-o incapere aglomerata, atata timp cat mama nu baga drona pe gat, pentru ca am spart copia falsificata a vazei de la bunica.

Atentie! Niciodata nu este recomandat sa zburati intr-o locuinta cu o drona, fie ea mica sau mare, deoarece acestea pot pierde conexiunea cu telecomanda intr-un moment si se innebuneasca. Nu este vorba numai de deteriorarea obiectelor apartamentului, ci si ranirea persoanelor care se afla in incapere.

In aer liber

Daca incepem sa zburam in aer liber, mai ales cu drona in afara razei vizual, marele nostru prieten va fi functia Return to Home (RTH), daca drona are aceasta functie. Se intampla sa se piarda legatura intre telecomanda si drona, ceea ce este extrem de jenant atunci cand drona nu este vizibila; in acest caz, se activeaza acest mod, care aduce drona inapoi la un punct predeterminat sau la telecomanda la o inaltime reglabila.

Bateria

Nivelul redus al bateriei poate fi de asemenea conectata la functia RTH, deoarece drona poate activa automat aceasta functie, cand sesizeaza un nivel scazut al bateriei. In majoritatea cazurilor, nu putem zbura mai mult de douazeci de minute, daca nu avem o baterie de rezerva. Cand zburati, nu veti observa trecerea timpului si bateria se va descarca intotdeauna cand va asteptati cel mai putin.

Si daca nu avem o drona care are incorporata functia RTH, atentia noastra ar putea fi distrasa de un peisaj uluitor, ceea ce face sa auzim prea tarziu bipaitul deranjant al telecomenzii. Ca urmare sa nu mai avem timp sa aducem inapoi prietenul nostru zburator, care asa la jumatatea drumului va plonja in pamant. Sau va incerca sa aterizeze acolo unde este, ce poate fi si in mijlocul marii.

Modul FPV

Sa trecem la modul FPV (First Person View); vedem totul din punctul de vedere al camerei de pe dronei, nu vedem drona in sine (purtam ochelari si drona este si ea departe), trebuie sa tinem cont de faptul ca nu putem sa ne uitam cu adevarat in spatele nostru, asa ca in loc sa mergem cu spatele, este mai bine sa fecem o intoarcere de 180 de grade.

Obsedati de FPV sau doar hobbisti, asigurati-va ca va tineti departe de spatiul aerian interferant electromagnetic, cu exceptia cazului in care doriti sa testati daca mai functioneaza modul RTH. Deoarece conexiune intre telecomanda si drona se poate intrerupe foarte usor. Drona poate deveni imposibil de controlat, ceea ce poate provoca probleme grave si chiar accidente.

Si daca nu avem modul RTH, sa ne rugam ca drona noastra sa nu cada pe o suprafata tare sau in apa. In consecinta, este mai bine sa stati departe de turnurile radio, de aeroporturi si zone similare.

Sa fim atenti

In final sa fim tot timpul atenti la ce ne spune drona. Cu cat drona este mai avansata, cu atat mai usor va fi comunicarea. Modelele achizitionate in magazin au in prezent senzori foarte sofisticati,ca urmare vor semnaliza bine faptul ca sunt prea aproape de un obstacol sau ca bateria este pe descarcate. Doar la minidronele ieftine trebuie sa fim atenti in continuu in ceea ce ne spune telecomanda (care poate fi chiar telefonul).

Oricat de atenti am fi, se poate apara un factor neasteptat si se intampla un accident. Viata de pilot de drona este un cu responsabilitate mare, suntem responsabil nu numai de drona ci si de mediul inconjurator. Trebuie sa fim atenti cat putem.

De aceea, autoritatile care se ocupa de aviatie din intreaga lume ne sfatuiesc sa nu pierdem drona niciodata de sub vedere.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.